• פרסומות

לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

איתור תקלות ראשוני ועזרה ראשונה לבעיות ברכב, עזרה ועצות בבעיות מכניות, קוסמטיקה ומאמרים ברכבי פג'ו וסיטרואן

לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי dardasaba » ג' ספטמבר 09, 2014 1:02 pm

שוב שלום,
לוח השעונים משתגע כשאני מנסה להניע. נשמעים קולות תקתוק ומדי פעם האורות על הלוח מרצדים.
המגבים מתחילים לעבוד לסירוגין והסטארטר לא מגיב. הקודנית מתפקדת נורמלי.
הרכב אצלי כבר כמה חודשים וזו הפעם הראשונה שהבעיה מופיעה. עד לפני כמה שעות הרכב הניע ונסע בלי שום בעיות. ~x(
פיג'ו 206, שנת 2008, 1600 סמ"ק
מצורפים קטעי וידאו:


סמל אישי של המשתמש
dardasaba
דרוש מלווה
דרוש מלווה
 
הודעות: 16
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 2:25 pm
סוג הרכב: 206

 

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי DSforever » ג' ספטמבר 09, 2014 2:26 pm

ניחוש ראשון שלי, מצבר. או שהוא לא תקין ולא נטען, או שמנגנון הטעינה ברכב לא טוען אותו כלל או לא טוען אותו מספיק.
הכי טוב להגיע לחשמלאי.
אוטו ידני הוא אוטו מבריק, כי אוטו ידני הוא ההיפך מאוטו מט :-)

סיטרואן AX10E 89
סיטרואן ZX Avantage 1.6 ידני 93'
סיטרואן ZX Avantage 1.6 ידני 95'
307 XR 1.6 אוטומטית 2002
307 X-Line 1.6 ידנית 2008
307 XSI ידנית 2006

פיז׳ו 208 1.2 מוגדשת 2016
סמל אישי של המשתמש
DSforever
משתמש מהיר ועצבני
משתמש מהיר ועצבני
 
הודעות: 1805
הצטרף: ב' דצמבר 13, 2010 12:02 am
מיקום: חיפה
סוג הרכב: פיז׳ו 208 1.6 טורבו-דיזל (2017)

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי dardasaba » ג' ספטמבר 09, 2014 2:58 pm

תודה על התגובה.
בדיקה של המצבר מראה שהוא תונד בין 11 ל-13 וולט, האם אלו ערכים תקינים? האם אמור לתנוד כאשר לא תחת עומס?
ניסיתי להניע עם כבלים ללא הצלחה.
מצורף וידאו של בדיקת המצבר:

סמל אישי של המשתמש
dardasaba
דרוש מלווה
דרוש מלווה
 
הודעות: 16
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 2:25 pm
סוג הרכב: 206

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי שמר » ג' ספטמבר 09, 2014 4:09 pm

מה זו המילה הזו - תונד? ~x(

בכל מקרה - אם מד המתח שלך תקין (בדוק על מצבר אחר שהמתח יציב) יש לך ככל הנראה בעיית מגעים, או קיבולת של המצבר (לא מסוגל לספק זרם התנעה רגעי).

וודא שקטבי המצבר מחוזקים כהלכה ונסה שוב להניע עם כבלים. אם אלה כבלים מהסוג הנמכר בהום סנטר וכו' - צבע בכחול וזרוק לים. דאג לכבלים טובים.
שמר
משתמש בתנועה
משתמש בתנועה
 
הודעות: 402
הצטרף: ד' אפריל 14, 2010 12:38 pm

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי skitsa » ג' ספטמבר 09, 2014 4:44 pm

מצטרף לשמר... כבלים גרועים פשוט לא יניעו לך.
נשמע שהמצבר לא מספק את הסחורה. גש לבדוק.
בשביל הכיף צרפתיות...
בשביל הביזניס, עיצוב והקמת אתרים.
מוזמנים לבקר באתר http://www.asherbd.co.il
ובפייסבוק: https://www.facebook.com/asherBD
ובהדפסה על קנבס: http://www.canvas4all.co.il/
סמל אישי של המשתמש
skitsa
דרוש לחקירה
דרוש לחקירה
 
הודעות: 6477
הצטרף: ג' אפריל 13, 2010 3:59 am
מיקום: פתח תקווה

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי dardasaba » ג' ספטמבר 09, 2014 11:38 pm

תודה על העצות, אנסה כבלים מסוג טוב יותר ומצבר אחר.

שמר, הצחקת אותי עם היציאה על תונד :))
אם יש לך חלופה עברית ראויה היא תתקבל בברכה
סמל אישי של המשתמש
dardasaba
דרוש מלווה
דרוש מלווה
 
הודעות: 16
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 2:25 pm
סוג הרכב: 206

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי dardasaba » ד' ספטמבר 10, 2014 10:47 am

עדכון:
שמר וסקיצה, לעצתכם השתמשתי בכבלים איכותיים והרכב הניע בלי שום בעיה.
לאחר ההנעה בדקתי מתח טעינה והתקבל 13.9 וולט, תקין.
במצבר היו חסרים מים אך גם לאחר שמילאתי אותו ונסעתי במשך חצי שעה הוא כשל בהנעת הרכב.
החלפת המצבר, כפי ששיערתם, פתרה את הבעיה. :ymparty:

תודה רבה על העזרה.

*המצבר שקניתי הוא יבש ומתוצרת וורטה-אנרג'ייזר. במסגרת מבצע שילמתי 400 ש"ח וקיבלתי אחריות ל-15 חודשים.
סמל אישי של המשתמש
dardasaba
דרוש מלווה
דרוש מלווה
 
הודעות: 16
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 2:25 pm
סוג הרכב: 206

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי Madriver » ד' ספטמבר 10, 2014 10:48 am

שווה, תודה על העידכון.

.Control, vision, determination
These are the three fundamental components... of the new generation race car driver
Speed is a byproduct. Going fast. But remember: The car is you, you are the car
Okay?? Let's riiide
ALON-VTR כתב:חיים זה טיל מונחה אייפקס :)
סמל אישי של המשתמש
Madriver
חבר וועד מועדון PSI
חבר וועד מועדון PSI
 
הודעות: 12345
הצטרף: ג' אפריל 13, 2010 4:27 pm
סוג הרכב: 106RALLYE S2

Re: הגה קשה פיג'ו 307

הודעהעל ידי skitsa » ד' ספטמבר 10, 2014 10:55 am

אחלה מחיר קבלת...
תתחדש וסע בדרכים טובות :grin:
בשביל הכיף צרפתיות...
בשביל הביזניס, עיצוב והקמת אתרים.
מוזמנים לבקר באתר http://www.asherbd.co.il
ובפייסבוק: https://www.facebook.com/asherBD
ובהדפסה על קנבס: http://www.canvas4all.co.il/
סמל אישי של המשתמש
skitsa
דרוש לחקירה
דרוש לחקירה
 
הודעות: 6477
הצטרף: ג' אפריל 13, 2010 3:59 am
מיקום: פתח תקווה

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי שמר » ד' ספטמבר 10, 2014 11:14 am

dardasaba כתב:שמר, הצחקת אותי עם היציאה על תונד :))
אם יש לך חלופה עברית ראויה היא תתקבל בברכה


הייתי מנסה :
בדיקה של המצבר מראה שהמתח על פניו נע / משתנה בין 11 ל-13 וולט, האם אלו ערכים תקינים? האם אמור להשתנות כאשר לא תחת עומס?

אין לי מושג מהיכן הבאת את המילה הזו (יכול להיות שהיא קיימת, אבל לא שמעתי עליה. מכיר מתנודד או מתנדנד, אבל לא את זה).

בכל מקרה, שמח שהצליח לך. האם קנית את הוורטה השחור? אבא שלי כמעט רץ להחליף סטרטר בקסנטיה לפני שבוע. עצרתי אותו ובדקנו את מצב החוטים על הקוטב החיובי של המצבר. מסתבר שהקורוזיה נגסה בחיבור המקורי ובגלל זה לא הגיע מספיק זרם לסטרטר, למרות שמתח המצבר היה תקין לחלוטין. תקלות חשמל גורמות לתופעות הזויות לא פעם.
שמר
משתמש בתנועה
משתמש בתנועה
 
הודעות: 402
הצטרף: ד' אפריל 14, 2010 12:38 pm

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי dardasaba » ד' ספטמבר 10, 2014 4:16 pm

שמר, המצבר אכן שחור. מזל שבדקת את המצבר בקסנטיה, להחליף סטרטר תקין היה יכול להיות ממש מבאס.
לגבי הבעיה שתיארת, כתבת שלא הגיע מספיק זרם לסטרטר. אני חושב שאם הקורוזיה "נגסה" בכבל או בחיבור להדק (בעצם הקטינה את שטח החתך של המוליך) הזרם דווקא יגדל (לפי חוק אוהם, כי ההתנגדות קטנה), מה שמעניין הוא ששום דבר לא נשרף (הזרם גדל והספק החום גדל כמו הזרם בריבוע). ומאיפה הבאתי את המילה תונד שאלת? אז התשובה הרצינית היא: בניסוח המקורי כתבתי "אוסילציות במתח", ניסוח לא ממש ידידותי לטעמי. אז כתבתי תונד, היא גם בעברית וגם יחסית קצרה ופשוטה. היא אולי מוזרה לחלק מהאנשים אבל עבורי, ששמעתי והשמעתי אותה פעמים רבות בעבר בהקשרים לימודיים בעיקר, היא מאוד נוחה. בכל מקרה, הניסוח שהצעת הוא פשוט ואלגנטי ואולי אשתמש בו בפעם הבאה. :)

סקיצה, זה באמת אחלה מחיר. המחיר המקורי היה 539 ש"ח ואחד העובדים אמר שמחר יהיה מבצע מיוחד והמצבר יימכר ב-400.
כשניגשתי לשלם בקופה אותו עובד ליווה אותי וביקש מהקופאית לממש עבורי את המבצע :) תענוג!
סמל אישי של המשתמש
dardasaba
דרוש מלווה
דרוש מלווה
 
הודעות: 16
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 2:25 pm
סוג הרכב: 206

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי The Coolest » ד' ספטמבר 10, 2014 4:37 pm

במצב של קורוזיה, שטח המגע קטן, לכן ההתנגדות של של המוליך גדלה. יש נפילת מתח גדולה יותר באותו מקום, והמתח ביעד קטן.
סמל אישי של המשתמש
The Coolest
חבר וועד מועדון PSI
חבר וועד מועדון PSI
 
הודעות: 1114
הצטרף: ג' אוגוסט 07, 2012 11:12 pm
מיקום: תל אביב
סוג הרכב: פיג'ו 306GTI6 מוזהבת :)

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי שמר » ד' ספטמבר 10, 2014 5:09 pm

אם נתעלם לרגע מעניין החום, הרי שצמצום שטח חתך המוליך גרם לנפילה בכמות הזרם העובר על הכבל (לא המתח, זה נשאר יציב) עד כדי כך שהוא היה קטן מכדי לסובב את מנוע הסטרטר.
הסיבה שחשדתי במצבר/כבל היא בגלל שהסטרטר עבד כל הזמן מצויין והפסיק במכה. אבא שלי חשד בבנדיקס אבל זה נוטה להתחיל "לזייף" וממש שומעים איך הוא "עובד על ריק" כאשר יש לו בעייה.
אחרי בדיקת המתח על פני המצבר - השלב הבא היה לבדוק את הקטבים ואכן הצמה כולה (יש שם 4 חוטים. 3 הולכים לבית הפיוזים הראשי ואחד לסטרסטר/אלטרנטור) הייתה אכולה בתוך הקוטב (המקורי).

דרדסבא,
לגבי השימוש במינוח "תונד" או "אוסצילציה" - אני חושב שזה מתאים יותר למתח חילופין כלשהו ולא מתח ישר כפי שישנו במכוניות (גם תפוקת האלטרנטור עוברת יישור באמצעות גשר דיודות).
שמר
משתמש בתנועה
משתמש בתנועה
 
הודעות: 402
הצטרף: ד' אפריל 14, 2010 12:38 pm

Re: לוח שעונים משתגע - הרכב לא מניע

הודעהעל ידי dardasaba » ד' ספטמבר 10, 2014 5:44 pm

דה קולסט, לגבי המתח, הוא נשאר קבוע כפי ששמר כתב. לגבי ההתנגדות אתה צודק והטעות היא שלי.
שמר, בניגוד למה שכתבתי, שטח חתך קטן אכן מגדיל את ההתנגדות ומכאן שטענתך לגבי הקטנת הזרם המגיע לסטרטר נכונה.
תודה לכם על התיקון.

*לגבי שימוש בתונד ואוסילציה, זה באמת מתאים מאוד למתח\זרם חילופין אך גם לכל תנודה אחרת (הרמונית\דועכת\מתבדרת), גם אם מדובר במתח ישר שנע בין ערכים, כמו שקרה אצלי במצבר,ואז הוא כבר לא ממש ישר אפילו אם עבר במיישר לפני כן.
סמל אישי של המשתמש
dardasaba
דרוש מלווה
דרוש מלווה
 
הודעות: 16
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 2:25 pm
סוג הרכב: 206

 

חזור אל פורום טכני פג'ו/סיטרואן

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], Google Adsense [Bot] ו 4 אורחים

cron